Happietaria Rotterdam

Branding voor een pop-up restaurant voor het goede doel

Happietaria is een pop-up restaurant voor het goede doel, gerund door studenten in verschillende studentensteden. Met de campagne Be happy, Go Happie zetten we Happietaria Rotterdam 2022 offline en online op de kaart. De opbrengst was voor het project Inspired individuals van Tearfund.

Menukaart met flowchart

In een pop-up restaurant gerund door studenten moet je soms wat langer wachten. Met de menukaart spelen we hier op in: door middel van een grappige flowchart kunnen gasten kiezen welk menu bij hen past.

Happie Bird

In samenwerking met een developer maakte ik Happie Bird, een mini-game waarbij restaurantbezoekers tegen een kleine vergoeding voor het goede doel proberen om de dagelijkse highscore te verbreken. Deze knipoog naar de Flappy Bird hype in 2013 was een hit bij de kids!

Mascotte illustraties en animaties

Door middel van illustraties van personages kreeg het merk een gezicht. Met stickers en social media GIFjes konden deze overal worden ingezet!

Samenwerken in studententeams

Happietaria bestaat uit verschillende commissies. Team PR-commissie heeft als taak een eenduidige boodschap uit te zenden om te laten zien waar Happietaria voor staat. Mijn taak als visual designer was het ontwerpen van de huisstijl, media en drukwerk. De rest van de commissie was druk met onder meer het schrijven van PR-teksten en nieuwsbrieven, contact met lokale organisaties en social media management.

Drankenveiling

De drankjes op de drankenkaart verdienen een unieke naam. Bij de drankenveiling kan per drankje geboden worden, het hoogste bod wint. De winnaar bepaalt hoe het drankje op de kaart komt te staan. Met de drankenveiling is 1087 euro opgehaald! 🍾

Linktree en QR-code

Er zijn veel verschillende linkjes om Happietaria te steunen: meedoen aan de drankenveiling, een Happie eten, je inzetten als vrijwilliger, de menukaart, et cetera. Om alle linkjes bij elkaar te houden werd één Linktree met QR-code gemaakt en ingezet, die 124 werd gescand. Handig!

Opbrengst

Na 10 maanden overleggen met commissies, geld ophalen en knallen in de keuken is Happietaria 2022 geschiedenis. In totaal is er 17.774,- euro opgehaald voor het project Inspired Individuals. We willen iedereen bedanken die op welke manier dan zich heeft ingezet voor Happietaria Rotterdam!

Ook aan de slag met jouw branding?

Neem gerust vrijblijvend contact op, ik denk graag met je mee!

Trinity Wereldwijs kleurplaten
Vorig project
IMG_8587
Volgend project

s

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt.

Contact us: 044 25 40 40

Mail us: theqi21@qode.com